Як вести себе, якщо подзвонили з колекторського агентства

кредитний борг Послуга кредитування передбачає отримання фінансових коштів на певний проміжок часу і своєчасне повернення їх кредитору. У зв’язку з низьким рівнем життя, деякі групи населення, які звертаються у фінансові компанії по грошову допомогу, не можуть своєчасно закривати свої кредиторські зобов’язання. Причин такої ситуації безліч, але всіх їх можна об’єднати в одну групу – нестача грошових коштів до рівня прожиткового рівня. Часто люди позичають гроші щоб протягнути до зарплати. Фінансові компанії, які надають послуги кредитування не можуть дозволити собі високий рівень неповернення кредитів, і будь-якими засобами намагаються отримати свої гроші назад. При цьому в хід йдуть будь-які засоби, від лояльних і до конфліктних. У самих крайніх випадках кредитори передають своїх проблемних клієнтів в колекторські учреденія, які спеціалізуються на роботі з проблемними клієнтами фінансових компаній. Вважається, що передача боржника колекторам – це остання і крайній захід. Боржник може піддатися моральному тиску в процесі спілкування з колектором. Як себе вести і що робити, якщо з вами зв’язалися колектори?

Що робити якщо подзвонили коллектори

У разі, якщо ваш борг по кредиту досяг критичного порога і всі можливості відстрочити виплату вичерпані, ймовірність конфлікту з кредитною компанією досягає максимального порога. У такій ситуації кредитор «продає» боржника колекторському бюро, яке займається боржником до повного стягнення боргу. Якщо трапилося так, що кредитний договір прострочений і вам зателефонували з колекторського агенства, не варто починати розмову з погроз і лайки. Щоб захистити себе необхідно виконати кілька простих умов:
  • Скажіть, що ваша телефонна розмова записується
  • Попросіть працівника агенції повідомити своє ім’я, прізвище і посаду.
  • Поцікавтеся назвою компанії, в якій працює співрозмовник
  • Дізнайтеся, які документи підтверджують права і повноваження агенства здійснювати вам дзвінок і займатися вашим питанням.
  • Необхідно поцікавитися, чому колектор або представник кредитора дзвонить вам і звідки у нього інформація про вашу заборгованысть. Чи існує реальне судове рішення? Чи має він угоду про переуступку кредиту?
Якщо на ваші питання не буде дано задовільної відповіді, можна сміливо припиняти розмову. Якщо ви отримали задовольняючу вас відповідь, продовжуйте спілкування, і ні в якому разі не погіршуйте обстановку. Дуже часто колектори дзвонять на роботу і представляються під посадами співробітників поліції. У цій ситуації план дій аналогічний першому: ви попереджуєте, що розмова поставлена на запис, питаєте ПІБ, посаду і відділення поліції. Після цього попросіть передзвонити вам через час, коли ви перевірите правдивість даних в зазначеному відділенні поліції або прокуратурі. Якщо співрозмовник вам вказав всі необхідні дані, ви можете попросити надіслати вимоги в письмовій формі. Скажіть, що ваша відповідь надійде також в письмовій формі. Працівник колекторського агенства зобов’язаний проводити роботу виключно в робочий час. Правові відносини позичальника та колектора регулюються Кримінальним кодексом. У разі загроз та некоректної поведінки працівника колекторського бюро необхідно записати його дані і скласти заяву в поліцію. Такі дії класифікуються як примусове виконання цивільно-правових обов’язків по ст. 355 Кримінального кодексу.